Svaki ljubitelj planinarenje koji posjeti Cipar sigurno će par dana svog boravka s obale prebaciti u unutrašnjost. Planina Troodos nudi pregršt zanimljivih, težih, ali i lakših staza koje će ti pokazati jednu drugu stranu osunčanog Cipra, daleko od pješčanih plaža i omamljujućih koktela. Plaže ćemo zamijeniti šumom, a koktele vinom.

Mi smo tijekom našeg boravka na Cipru proveli tri dana upravo u regiji Troodos jer smo htjeli pobjeći od gužve i provesti par dana istražujući tri planinarske staze. Kako smo Cipar posjetili u svibnju, što nije vrhunac njihove sezone, u unutrašnjosti smo zatekli mali broj turista, što je predstavljalo pravi odmor.

cipar_troodos

Troodos ne privlači posjetitelje samo zbog svojih planinarskih staza nego i zbog sela s tradicionalnom arhitekturom, vrijednih crkvi i manastira s freskama koje datiraju iz bizantskog razdoblja, a njih čak šest je uvršteno na UNESCO popis svjetske baštine. Na Troodosu te očekuju i izvrsne vinarije i bogata gastronomska ponuda. Trebam li navesti još koji razlog zbog kojeg bi dio svog boravka na Cipru trebao izdvojiti za planinu Troodos?

Millomeri vodopad – manje popularan, no jednako lijep slap

Cipar smo posjetili svega tri mjeseca nakon što se moja malenkost riješila štaka koje sam bila primorana nositi zbog loma desnog gležnja. Zbog toga smo na Cipru prvenstveno tražili laganije i tehnički nezahtjevne staze uz što manje razlike u nadmorskoj visini jer nisam fizički još uvijek bila spremna na veće izazove.

U mjestu Pano Platres smo posjetili ured turističke zajednice gdje nam je zaposlenica ponudila pregršt aktivnosti da ni tjedan dana ne bi bilo dovoljno.

Kada se priča o staza koje vode do nekog slapa, najpoznatija je definitivno ona do vodopada Kaledonia. U pitanju je najveći slap na Cipru koji ide do 15 metara u visinu. Ova staza u jednom smjeru ima tri kilometra, no kako se na njoj prolazi skoro 600 metara nadmorske visine (što nam je potvrdila i simpatična zaposlenica u uredu), odlučili smo se za manje popularnu i prije svega lakšu stazu do Millomeri vodopada.

Do vodopada Millomeri postoji dva pristupa. Do njega se može doći s donje strane gdje postoji parking te se za svega par minuta hodanja stiže do slapa. Ovo je opcija za one koji ili nemaju vremena za hodanje ili nisu fizički u stanju. Drugi način je planinarskom stazom koja je duga nešto manje od tri kilometra, a na njoj se prođe svega 150 metara nadmorske visine.

Staza se nalazi uz glavnu cestu koja prolazi kroz mjesto Pano Platres, a pristup je između crkve i centra naselja. Nakon kratkog spuštanja, stižemo do malog mostića i nastavljamo pratiti tok rijeke Kryos. Ovo je jedna od rijetkih rijeka na Cipru koja teče tijekom cijele godine. Zapravo Kaledonia vodopad se nalazi isto na ovoj rijeci.

Nakon kratkog hodanja uz tok rijeke, primijetit ćeš s lijeve strane kako se puteljak penje. Na prvu se čini kako se odmičemo od slapa jer zvuk vode ostavljamo iza sebe. Mnogo izletnika se tu okrene, misleći da su na krivom putu. Svakako ne pomaže izostanak putokaza i markacija.

troodos_milomerris_cipar

Budi bez brige, kratko ćemo se odvojiti od vodopada kako bismo se ponovno vratili i spustili sve do pristupne staze. Stoga odlučno nastavi putem. Prolazimo pored gore navedenog parkinga te se stepenicama i preko mostića spuštamo do svog cilja – predivnog slapa Millomeri.

Kada se napokon nađeš pored njega, djeluje poput male oaze zaboravljene od civilizacije, posve netaknute. Nakon što smo se nauživali promatrajući njegov pad i slušajući hipnotizirajući zvuk vode, uputili smo se natrag istom stazom do svoje početne točke.

Kako ovo nije zahtjevna staza, prikladna je i za obiteljski izlet. Kako bi nadopuni ovaj izlet, savjetujem da posjetiš jednu od mnogobrojnih vinarija koje se nalaze podno mjesta Pano Platres.

Troodos nudi raznoliku mrežu planinarskih staza i ugodnih šetnica. Kada uz to zbrojiš bogatu povijest, manji broj posjetitelja i izvrsnu gastro i eno ponudu, onih tjedan dana se čine kao izvrsna ideja.

Korisne informacije za stazu do Millomeri vodopada:

• Početak staze: mjesto Pano Platres, Cipar
  • Parking: u centru mjesta Pano Platres, naplaćuje se
  • Naplaćuje li se ulaz?: Ne
  • Dužina i trajanje staze: Opisana staza je duga 2,82 km, a za nju nam je bilo potrebno 1.15 h uz sve pauze za fotografiranje. Na njoj smo prošli 150 metara nadmorske visine. Cijeli trag možeš provjeriti ovdje.
  • Za koga je prikladna staza: Ova staza je prikladna za početnike i obitelji s djecom. Bez obzira na to, obavezna je prikladna oprema.